Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Jak oduczyć jedzenia na dworze? Pies je wszystko co mu się nawinie, obojętnie czy zepsute czy nie. A ludzie wyrzucają dosłownie wszędzie...
Nawet jak jest na smyczy to uda mu się coś wywęszyć w trawie i zjeść.
Najgorsze jest to, że jak dorwie coś jak jest spuszczony to warczy i nie mogę do niego podejść. Starałam się go nauczyć w domu nie zjadać smakołyków rzuconych na ziemie. I ok, w domu super, słucha. Wystarczy tylko, że poczuje wolność - zwietrzy cokolwiek do jedzenia na dworze toi tak to zje :mad:
Na razie zastanawiam się nad kupnem kagańca, żebym mogła się do niego zbliżyć. Tylko jaki dla małego psa - waga 13 kg. Najlepszy by był jakiś z siateczki bo lekki i w ogóle. Ale takiego nie widziałam. Skórzane lub kauczkowe budzą moją wątpliwość, w końcu są giętkie więc pies się chyba wycwani i i tak zje. Metalowy to jakis taki drastyczny chyba - nie wiem, nie znam się.
I jak się zabrać za naukę? On jest mądry, szybko łapie, ale to jedzenie jest silniejsze od niego. Za jedzenie zrobi wsyztsko, a jak leży na ziemi to spokojnie obok nie przejdzie

Posted

Nie wiem, czy tego da się oduczyć...Mój pies niestety ma nawyk poszukiwania żarcia, ciągle łazi z nosem przy ziemi i muszę mieć oczy dookoła głowy, czy tylko węszy, czy już coś konsumuje :roll: Na szczęście w 99 % reaguje na "fe". Najgorzej jest przy jakichś rzeczach płynnych, papkach, resztkach zupy itp.
W przypadku Duffla kaganiec nic nie zmienia, przez niego też potrafi zjeść.
Moim zdaniem nie pozostaje nic innego jak cały czas psa obserwować i odwoływać.
Powinno się też psu organizować jakieś zajęcia na spacerze, wtedy ma co innego do roboty ;) Ja staram się chodzić na spacery w miejsca, gdzie mogę trochę swobodniej pochodzić, bo tam raczej nic z jedzenia ludzie nie wyrzucają, tzn. do lasu czy na łąki. Raczej unikam parków, a osiedlu pies jest zawsze na smyczy.

Posted