liska98 Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Hej mam pytanie mam psa 1,5 rocznego mieszańca westa i mamy już juliusyK9 te z siodełkiem,ale stwierdzam,że we wakacje będzie jej w nich po prostu za ciepło. Nie wiem jakie szelki wybrać,mają być tajie na co dzień,trenujemy frisbee i jesteśmy początkujące w agility oraz amatorsko biegamy. Myślałam o guardach,a Wy co myślicie? guardy,norwegi czy jakieś najwyzklejsze (spotkałam się z nazwą treningowe po prostu) Quote
tobiasz947 Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Witam i podbijam temat. Mam półrocznego kundelka ok 6,5kg i niestety ma taką budowę, że wyślizguje się z obroży. Nie mam doświadczenia z szelkami, ponieważ wcześniej miałem 40kg psa i z obrożą nie było problemów. Jakie szelki wybrać, aby nie uwierały psa podczas spaceru? http://onet.pl Quote
lucky23 Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Na lato najlepsza obróżka, najchłodniejsza :) Jeżeli chodzi o szelki, to tak serio krój nie ma największego znaczenia, tylko dopasowanie. Bo każde, nawet najdroższe, ale źle dobrane szelki będą przeszkadzać. Do biegania są dobre norwegi, ponieważ kółko do smyczy jest ruchome, i ustawia się adekwatnie do tego jak trzymamy smycz, z guardami jest podobnie ,tyle, że kółko (najczęściej półkole) jest umieszczone w jednym stałym miejscu. Szelki treningowe, to tzw. szelki easy walk, czyli szelki służące do oduczenia psa ciągnięcia na smycz. Są też tzw. step-iny, wkładane przez łapki, zapinane na górze. Tak jak wspomniałam, liczu się dopasowanie, a nie konkretny krój. Jedni wezmą norweskie, bo mają rączkę, inni wezmą guardy, bo coś tam :D Jako właścicielka małego, niskopodłogowca, stwierdzam, że każde brudzą się tak samo, no może norwegi nie, bo tylko spód :D Jakbyś miała jakieś pytania, pisz śmiało na pw, albo na pw stronki Xeny > klik < Quote