Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Hej! Słuchajcie, mam pytanie. Może wyjdę na kompletnego laika, ale trudno :wink: Chodzi mi dokładnie o kolory spanieli - wiele razy spotkałam sie z określeniami srebrny, siwy, niebieski (po angielsku kolor spanieli, które mają właśnie taką sieść- białą nakrapianą maleńkimi plamkami tworzącymi inny kolor - mówi się "blue roan" (zresztą tam zawsze te "nakrapiania" określa sie właśnie jako roan, np czekoladowe to chocolate roan itp.)). Chciałabym wiedzieć czym one dokładnie się różnią(tzn niebieski, siwy i srebrny), bo mi się przynjamniej wydaje , ze to mniej więcej to samo. Ostatnio nawet zastanawiałam sie, czy moja Sara jest napewno do końca czarno - biała, bo ma też wiele takich plamek, które miejscami tworzą jakiś odcień szarego. Wie ktoś może więcej na ten temat?

Sandra & Sara

Posted

Ok, dzięki :) Już przynajmniej wiem, że "roan" to "przesiany" :lol: Ale w tych kolorach to chyba nadal jestem zielona. Po obejrzeniu tylu psów w sprzecznych kategoriach kolorów to już naprawdę uważam to za zbyt zakręcone dla mnie :D

Sandra & Sara

Posted
Ale w tych kolorach to chyba nadal jestem zielona. Po obejrzeniu tylu psów w sprzecznych kategoriach kolorów to już naprawdę uważam to za zbyt zakręcone dla mnie :D

Twoje odczucia nie są odosobnione :lol: :lol:

pozdr

Ropuch&Max

Posted
Ale w tych kolorach to chyba nadal jestem zielona. Po obejrzeniu tylu psów w sprzecznych kategoriach kolorów to już naprawdę uważam to za zbyt zakręcone dla mnie :D

Twoje odczucia nie są odosobnione :lol: :lol:

pozdr

Ropuch&Max

:D :D :D

Sandra & Sara

• 2 weeks later...
Posted

Czy istnieje na wystawach podział w spanielach ze względu na umaszczenie, czy wszystkie umaszczenia wystawiane są razem?

Wiecie o co mi chodzi, prawda? Czy jest np. tak jak w dogach?

Możecie mi też napisać coś o dziedziczeniu umaszczenia u spanieli?

Jak można przewidzieć umaszczenie u szczeniąt?

Które umaszczenie jest dominujące?